Jak si poradit s křečemi v nohách?



Snad každý člověk někdy pocítil nepříjemné křeče v lýtkách, na chodidlech či jinde na těle. Křeče vás mohou trápit jen v některém období, nebo se do vašeho života vrací opakovaně, často ve stále horších stavech. Většinou se objevují po fyzické námaze, například po čase stráveném v posilovně nebo po plavání. Budí vás v noci křeče v nohou a nějakou dobu musíte zápasit s tím, aby se napětí v noze uvolnilo a mohli jste znovu usnout? Řešení je u většiny lidí zcela jednoduché – doplňujte potřebné minerály a stopové prvky, abyste předcházeli křečím.

Příčinou křečí může být nedostatek hořčíku, draslíku či některých vitamínů. Tyto látky můžete do těla dostat pomocí speciálních přípravků. Během fyzické zátěže, tedy při práci nebo sportování, dochází k pocení, které rovněž vylučuje z těla hodně stopových prvků a minerálů. Jestliže se vaše tělo potýká s nedostatkem hořčíku, vápníku, draslíku nebo vitamínů B1, B5, B6, D a E, může jít o příčinu vzniku křečí. Příčinou křečí je rovněž dehydratace.

Za křeče však mohou i jiné věci než nedostatek minerálních látek a vitamínů. Zejména k nim dochází během užívání některých léků. Křeče se objevují v těhotenství, při pracování v extrémně vysokých nebo naopak nízkých teplotách. Křeče dolních končetin se vyskytují rovněž při onemocnění jater, ledvin a jiných orgánů. Ani nedostatečné prokrvení končetin nesvědčí nohám a ozývají se křečemi, může se vám to třeba stát při delším sezení, po cestování letadlem na delší dobu apod.

Jakmile dojde ke křeči,nevracejte se k původnímu pohybu. Křeče v chodidlech odeznějí, pokud se budete procházet. Při spaní je dobré si podložit nohy například polštářem, aby byly ve vyvýšené poloze. Pochopitelně je důležitá prevence. Dostatečně pijte, zajistěte si dostatek minerálů, vitamínů a stopových prvků.

Wokandapix / Pixabay



Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.