Drink Beverage Woman Glasses  - 18371568 / Pixabay

Poperte se s kocovinou bez ztráty kytičky

Ve chvíli, kdy celý večer prohýříte, nebývají následky ráno právě příjemné. To potvrdí každý, kdo si něco podobného prožil. Ale víte také, že pocit dezorientace, světloplachosti a “polepšovny v puse“ můžete zmírnit? Musíte však s celým procesem začít včas.

A to nejlépe ještě na večírku. Představíme vám několik základních pravidel, která je v tomto případě vhodné dodržovat.

Kolik alkoholu, tolik vody

Zapamatuje si, že jednou z největších potíží je v tomto ohledu dehydratace. Nedostatek tekutin v organismu je zodpovědný za bolesti hlavy, nevolnost apod. A jak si ho tedy zajistit? Počítejte si, kolik alkoholu vypijete – a stejně tolik si dopřejte i vhodných tekutin (nejlépe čisté vody). Má to svůj smysl, alkohol totiž odvodňuje, takže průběžné doplňování tekutin má rozhodně smysl.

Naopak nárazové „dopití“ před spánkem nebo dokonce ráno se nedoporučuje. Jde  o příliš velkou zátěž na ledviny, pití před spaním vás navíc připraví o klidný spánek. A právě ten po prohýřeném večeru také potřebujete. 6-7 hodin je minimum. Vstávat druhý den do práce nebo k jakýmkoliv jiným povinnostem je opravdu vražedná nutnost. To nám věřte. Takže skončíte-li s popíjením hluboko v noci, naordinujte si spánek až do poledne. Dřív určitě postel neopouštějte.

Nachos Draft Beer Beer Pub Bar - juno1412 / Pixabay
juno1412 / Pixabay24

Dejte si pozor na vhodné minerály

O tom, že bychom nikdy neměli pít na lačný žaludek, už určitě víte. Obsah tuku v jídle navíc vstřebávání alkoholu zpomaluje a brání tak nejhorším stavům opilosti. Ovšem dostatečné množství jídla je důležité i z jiných důvodů. Jde předně o obsah nezbytných vitamínů a minerálních látek. Každá z těchto složek totiž náš organismus během popíjení alkoholu více nebo méně podporuje. A jaké to jsou?

  • Hořčík je velmi účinný v okamžiku, kdy je třeba zabránit nechtěnému překyselení organismu. Pomůže vám tak od nevolnosti i bolestí hlavy, jež se ke kocovině tak často váží.
  • Vitamín B6 zase pozitivně působí na hormonální rovnováhu. A právě hormony ovlivňují v našem těle vše – od náchylnosti k migrénám až po světloplachost
  • Selen prospívá i imunitě, a také se osvědčil jako perfektní ochrana buněk před působením škodlivých volných radikálů a toxinů, jež během rozkládání alkoholu játry vznikají.
  • Zinek pak působení selenu posiluje. Navíc se i on podílí na boji proti překyselení organismu.

Takže pokud pijete, v zásadě se vyplácí nevzdalovat se od stolů s občerstvením. I to, že tu a tam něco „uzobnete“, vám v boji proti kocovině může opravdu skvěle pomoci.

Glass Drink Alcohol Cocktail - AJS1 / Pixabay
AJS1 / Pixabay

Vsadit může i na pomocníky z říše bylin

Hledáte nějaký supercloumák na ráno? Možná vás to překvapí, ale dobrou volbou může být bylinkový čaj. Favorité z říše rostlin, kteří si dokáží poradit s vaší kocovinou, jsou hned dva: ostropestřec mariánský a ženšen pravý.

Ostropestřec je skvělý na játra, a kromě toho dokáže nabídnou i antioxidační účinky. Podporuje rovněž funkci jater, což napomáhá o něco rychlejšímu odbourávání alkoholu a krve. A chrání je samozřejmě před poškozením, i když jen do jisté míry. Při pravidelném nadměrném popíjení alkoholu to samozřejmě neplatí.

Ženšen pravý je pomocníkem z asijské medicíny. Čínské lidové léčitelství na něj nedá dopustit v mnoha oblastech. Kromě antioxidačních účinků podporuje vyplavování toxinů a dalších škodlivých látek pryč z organismu. A jako bonus se dokáže skvěle poprat s nevolností.

Pomoci může i malé pivo

Možní je to s podivem, ale je to tak. Pokud ráno nepociťujete k alkoholu nepřekonatelný odpor, doplníte jeho prostřednictvím řadu minerálů a vitamínů a zároveň i nějaké tekutiny. Samo o sobě však všespásné není. Vyplatí se proto sáhnout i po některém z výše zmíněných prostředků. Vaše kocovina se tak velmi rychle odporoučí do zapomnění.

Bottle Wood Surface Whiskey Ice - omisido / Pixabay
omisido / Pixabay

Leave a Reply

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *