Nedostatek hořčíku: Jak se s ním vypořádat?

Většina lidí se alespoň jednou v životě setkala s tím, že je po delší dobu trápila únava nebo bolest hlavy. I když tyto symptomy mohou mít více spouštěčů, je pravděpodobné, že trpíte nedostatkem hořčíku. V takové situaci byste neměli ztrácet čas a začít jednat.

Co je to hořčík?

Naše tělo potřebuje především správnou výživu, která obsahuje i důležité vitamíny a minerály. Mezi ně se řadí i hořčík (známý také jako magnesium), který je jedním ze základních minerálních prvků přispívajících ke správnému fungování našeho organismu.

Proč je hořčík důležitý?

Hořčík je důležitý především pro naší nervovou soustavu, která bez něj nedokáže fungovat tak, jak by měla. Tento minerální prvek totiž pomáhá k přenosu nervových vzruchů či ke kontrakcím ve svalech, bez kterých bychom nebyli schopni naše tělo ovládat. Kromě toho je nutný ke spalování živin uvnitř organismu, z čehož následně čerpáme energii. Ochránit nás může i před předčasným stárnutím, kdy pomáhá k tvorbě důležitých antioxidantů.

Jaké jsou projevy nedostatku hořčíku?

Nedostatek hořčíku v těle se může projevovat různými symptomy. Těmi nejběžnějšími je únava a bolest hlavy. Významný nedostatek tohoto minerálu však může stát i za dalšími projevy.

Mezi ně se řadí:

  • bolest svalů,
  • křeče,
  • nervozita,
  • podrážděnost.

Jak můžete svému tělu dopřát hořčík?

Jestliže pociťujete jeden z výše zmíněných projevů, měli byste ihned začít dodávat svému tělu hořčík. Ideálně by se jeho denní dávka měla pohybovat okolo 300 mg, přičemž sportovci či nemocní mohou přijímat mnohem vyšší dávky. Díky nim si totiž mohou dopřát kvalitnější a zároveň rychlejší regeneraci.

Hořčík můžete užívat buď skrze potraviny, nebo ho tělu dodávat prostřednictvím doplňků stravy. Pokud se rozhodnete pro druhou variantu, vždy se přesvědčte, jaké hodnoty daný přípravek obsahuje.

Bohatým zdrojem hořčíku jsou:

  • mandle,
  • špenát,
  • kešu ořechy,
  • dýňová semínka.

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.